Over ons
Onze geschiedenis, onze missie
Leef nu.
In het moment.
Daarom geen saaie geschiedenisles, maar gewoon één getal: 2012.
Want zo lang bestaat radbag al.
En zo lang proberen we nieuwe wegen te bewandelen op het gebied van producten en online shopping ervaring. Ons doel? De coolste producten uit het tot op heden ontdekte universum aan te bieden, en liefst op zo'n manier dat het shoppen ook gewoon leuk wordt. Ondertussen doen we dit in vrijwel heel Middel Europea, samen met onze zuster shops Troppotogo en CadeauxFolies. Van Antwerpen tot Augsburg, van Breda tot Berlijn, van Cannes tot Como. You get the idea. Voor alle hipsters, tripsters, en simpelweg iedereen die zich tot op heden de vraag stelde wat in hemelsnaam "radbag" betekent (kleine tip: kijk even op Urban Dictionary).
Zo. En nu weer aan het shoppen alsjeblieft.
Have a radbag full of fun.
CU.
PS: Liefdesbrieven, felicitaties, kritiek en alles wat je radbag maar te vertellen hebt, lezen en horen we graag op onze Facebook pagina.
Ons team
|
Philipp – Directie Philipp ontwerpt onze visies en budgetplannen, die zoals altijd niet met elkaar verenigbaar zijn. Als hij wil uitrusten van deze inspannende taak, vlucht hij naar conferenties en congressen. Zo is'ie dan. Wil je'm daar vinden, zoek je best gelijk aan de bar. De E-commerce branche is niet voor niets zijn vriend. |
|
Johanna – Teamleider E-Commerce Johanna komt uit de Sosjal Miedia oftwel SEO wereld, maar voelt zich nu thuis op alle mogelijke en onmogelijke gebieden. Daarom heeft ze gelukkig de taak van teamleider van onze marketingkudde overgenomen en zorgt ze ervoor dat alle schapen in dit opzicht tenminste de meeste in dezelfde richting lopen. |
|
Benjamin – Customer Relationship Management Allereerst verzorgt Benjamin het zeer brede onderwerp van CMR, met andere woorden het beheer van klantrelaties. Dat lukt hem geweldig dankzij zijn multi-tasking vaardigheden. Ondanks al dit werk, vindt hij nog steeds de energie om de stemming in het team te bepalen met min of meer originele video's, citaten uit de Simpsons, voetbalresultaten, suggesties voor de lunchbreak en dubieuze grappen. |
|
Verena – Newsletter & Performance Marketing Na een korte afsteker bij onze, helaas verbleekte zuster-shop hellosunday, is Verena eindelijk bij ons geland. In toekomst zal ze ons a) bij algemene radbag-projekten ondersteunen en b) het onuitputtelijke thema B2B vrolijk een nieuw leven inluiden. Uiteindelijk, zo dachten Verena en wij ook, zullen niet enkel privé-, maar ook bedrijfsklanten in het genot van onze onvergelijkbaren produkten komen. Klingt toch logisch, of niet? |
|
Simon - Management Simon begon bij ons op de klantenservice voordat we hem naar onze marketingafdeling konden halen. Daar ondersteunt hij ons nu bij content management en zorgt ervoor dat alles op de juiste plaats staat, dat onze klanten vinden wat ze zoeken, dat alle links gaan naar waar ze moeten gaan, en dat wat de ontwikkelingsafdeling ontwikkelt ook werkt in de echte radbag wereld. Zinvol. |
|
Jasmin – Performance Marketing Jasmin is verantwoordelijk voor Performance Marketing, wat betekent: ze zorgt niet alleen voor onze heroïsche online marketingactiviteiten, maar zorgt er ook voor dat we onze zuurverdiende euro's verstandig en efficiënt besteden. Zij zorgt er dus voor dat ons gezellige winkeltje nog populairder wordt dan het al is en houdt tegelijkertijd onze budgetten in de hand. Godzijdank daarvoor. |
|
Nadine – Junior Online Marketing Manager Nadine uit Egg (dat is - voor alle anglofielen - een schilderachtig plaatsje in het pittoreske Bregenzerwald in het pittoreske Vorarlberg) zweert dat er over haar niets interessants te melden valt. Waar we met tegenzin nota van nemen en je in plaats daarvan vertellen wat ze bij ons uitspookt. Namelijk vooral nieuwsbrieven, Google advertenties en soortgelijke effectieve dingen. Als het maar werkt. Maar dankzij Nadine, kunnen wij gerust zijn. |
|
Sabrina – Stagiaire Online Marketing Met haar achtergrond in de grafische vormgeving sector, heeft Sabrina zich onlangs aangesloten bij het steeds groter wordende Performance Marketing team. Waar ze zich bezighoudt met allerlei onderwerpen die dit brede veld met zich meebrengt. Bijvoorbeeld: nieuwsbrieven, Adwords, Facebook Ads enz. Ze maakt ook reels en video's voor onze sociale media afdeling en is een manusje-van-alles. Zou je kunnen zeggen. |
|
Linda – SEO, Content Management & PR Linda versterkt onze dappere afdeling SEO/Content Management/ Blog/PR/etc energiek en vooral verbaal, wat niet alleen in de basis prettig is, maar gewoon geweldig. Ze is ook een onbetwiste expert op het gebied van allerlei decoratie- en stijlkwesties, en in het algemeen om mooie dingen een beetje mooier te maken. Dat is een van de redenen waarom we Linda misten ;-) Onder andere. |
|
Thomas - Shop Management & PR Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland Thomas voornaamste functie is de gemiddelde leeftijd van het Radbag team omhoog te krikken. Doet'ie goed. En hij probeert te bewijzen dat je ook als analoge muis je weg kan vinden in de wereld van online marketing. Doet'ie ook goed. Hij schrijft o.a. de teksten van de website. Semi-digitaal werkje. Dat lukt nog wel. Theoretisch. |
|
Anne-Sophie – Shop Management & PR Frankrijk/België/Zwitserland Anne-Sophie van - raad eens! - Frankrijk waakt taalkundig (en op andere manieren) over onze Franstalige webshops, zodat alles soepel verloopt en een flinke portie esprit heeft. Daar zijn we echt blij mee ... want wat zou de Franstalige cadeauwereld zijn zonder CadeauxFolies? Waarschijnlijk een heel stuk grijzer. Dus: Grand Merci, Anne-Sophie! |
|
Silvia – Shop Management & PR Italië Onze Milanese supporter van Inter is een bewezen taalgenie: ze spreekt uitstekend Duits, Engels en verrassend vloeiend Italiaans, wat een beslissend voordeel blijkt te zijn in de zorg voor onze Italiaanse shop Troppotogo. In deze rol laat ze onze gewaardeerde klanten van het noorden en zuiden van Italië (van Turijn tot Taranto) op charmante wijze kennis maken met stijlvolle coole cadeaus. Namelijk die van bij ons. E basta. |
![]() |
Ellen – Shop Management & PR Nederland/België Ellen uit Hilversum heeft - wat wij zonder voorbehoud toejuichen - het vlakke verruild voor het bergachtige, zodat zij in dat laatste haar zwak voor bergwandelen, skiën en soortgelijke alpiene activiteiten kan uitleven. Een prettige bijkomstigheid: Zij verzorgt onze NL/BE shops, wat voor ons puur taalkundig, maar ook anderszins een groot voordeel is. Wij zijn gaarne bereid hiervoor een paar bergen te leveren. Geen probleem. |
|
Emelie – Junior Online Marketing Manager Als ze niet bezig is met fotoshoots, ondersteunt Emelie ons op energieke en beeldende wijze in die kleurrijke wereld die gewoonlijk "sociale media" wordt genoemd. Daar blogt ze, geeft ze commentaar en doet ze al het andere om ervoor te zorgen dat onze bescheiden winkel a) niet vergeten wordt en b) jullie zowel prachtige cadeaus als inspiratie biedt. Zoals het hoort. |
|
Patrick – Grafisch Ontwerp Naast de te benijden taak, onze brilliante shop nog brillianter te maken als deze sowieso al is, en ons grafisch daarheen brengt waar nog niemand ooit is geweest, mishandelt Patrick zijn stembanden in, zoals we gehoord hebben, toch eerder wat zwaardere gitarenbands en is bovendien een fan van FC Bayern. Verder is hij echt een totaal vriendelijk mens, echt waar. Echt waar! |
|
Katja – Grafisch Ontwerp Katja heeft na lange studie- en verblijfjaren in Starkville, Mississippi (wie het kent….) gelukkig weer de weg naar eerstens Good Ol´ Europe en tweedens ook meteen naar Radbag gevonden. Sinds deze denkwaardige gebeurtenis verzorgt zij ons met brilliante illustraties, gedurfde typo en andere kreatieve highlights, die onze shop, onze produkten, onze Ads en laat ook ons overiges in een nieuw licht stralen. Zeer goed, is ´t niet zo? |
|
Danielle – Productmanagement Dani kan wonder boven wonder de toekomst voorspellen. Echt. Ze weet als geen ander wat "in" is en wat niet, en nog beter, wat the next big thing wordt. En enkel wanneer zij groen licht geeft, zal het ook effectief in de shop verschijnen. Genadeloos is ze. Of het moest om eenhoorns gaan... |
|
Julia – Shop Management Zonder Julia zou er een grote leegte zijn in onze shop, zoals de leegte in de mensheid zonder Radbag. Elk product, elke categorie, elke tekst is minstens 1 keertje door Julia's gouden handen gepasseerd. En dat in elke taal. Dat, en ze voorziet ons team van koekjes. Een grote leegte zou het zijn zonder haar. |
|
Jessica - Aankoop Leiding Jessica coördineert onze uitstekende inkoopafdeling en is er vooral verantwoordelijk voor dat we al onze geweldige producten a) ook echt en b) op tijd krijgen. Afgezien daarvan houdt ze van sporten en koken (geen tégenstrijdigheid, echt niet!) en is ze net op tijd terug van een uitgebreide wereldreis om mee te doen aan de vrolijke radbag tour. Wel. Gelukkig. Beide. |
|
Alp – Aankoop Alp regelt zo'n beetje alles wat met inkoop te maken kan hebben (orderverwerking, transporten, factuurcontrole en soortgelijke trivia). Daarnaast (?) is hij betrokken bij politiek en jeugdwerk - alles volgens het motto: "Laten we dit doen, en laten we het met plezier doen!" Wel. Genoeg gezegd. |
|
Ebru – Aankoop Ebru houdt zich bezig met neuralgische zaken als master data management, de introductie van nieuwe artikelen, de stopzetting van artikelen (precies het tegenovergestelde van het eerdere) of de coördinatie met ons magazijn. Het helpt dat ze buitengewoon opgeruimd is (althans dat vertelt ze), en opruimt en zelfs schoonmaakt waar ze ook maar mag. Ach ja, het moet gedaan worden. |
|
Mete – Aankoop & B2B Als een 'levende meme' (wat dat ook moge betekenen) en liefhebber van katten (logisch) en gin (kwestie van smaak) is Mete verantwoordelijk voor onze B2B afdeling. Hij fungeert ook als contactpersoon voor onze klantendienst en geeft ons marketingmensen advies en steun op het gebied van verkoop en promoties. Gelukkig. Want het zou ondenkbaar zijn als ... |
|
Susanne – Klantenservice Leiding Als een Radbag-klant ontevreden is (wat om de paar jaar kan gebeuren, afhankelijk van het sterrenbeeld), klopt Susanne's uur: met haar eigen mix van goede humor en koppigheid steekt ze om ons heen tot we het opgeven - en ze geeft het aan haar op Klanten kunnen een oplossing voor zijn probleem aankondigen. Zoooo heeft klantenservice nodig! |
|
Yasi – Fulfillment Leiding Zonder Yasi zouden onze gadgets, waar jullie zo naar uitgekeken hebben, nooit aankomen. Zo belangrijk is ze. Je postbode werd door een hond opgevreten? Onze shop robot heeft een slokje olie nodig? Je pakket is in een zwart gat terecht gekomen? Het zijn zulke uitdagingen die ze elke dag met een brede glimlach aangaat. |
![]() |
Kamila – Softwareontwikkeling Kamila is voor alle features in onze online shop verantwoordelijk. En ja, ze werken ook gewoon zo goed als ze eruit zien. Dát is haar verdienste. Bedankt Kamila! |
|
Stefan – Solution Management Stefan daalde hier rechtstreeks uit de wolken van de Tiroolse bergen af, om de dagelijkse uitdaging van Solution Management (of “oplossingsbeheer”) aan te gaan. Een zeer delicate activiteit, die in wezen bestaat uit het werken tussen alfabetten (softwareontwikkelaars) en analfabeten (Marketingmensen) om een brug te bouwen en ervoor te zorgen dat tussen "Ik wil het op deze manier!" en "Helaas het is niet mogelijk..” een gulden middenweg is. |
|
Adam – Softwareontwikkeling Adam flitst zo snel door codes en databanken, dat een epileptische aanval nooit ver weg lijkt als je even op zijn scherm tuurt. Meestal is hij op zoek naar z'n eigen programeerfouten, om zo te bewijzen dat op zijn computer wél alles werkt. Typisch. |
|
|
Welkom bij radbag! Eerst even een vervelende technische opmerking:
Op deze site zijn louter leveringen naar country mogelijk.
Aangezien het lijkt alsof je ons bezoekt vanuit een ander land, heb je 2 mogelijkheden: